Η Sony αποκαλύπτει στοιχεία του PlayStation επόμενης γενιάς
Η Sony προχώρησε σε μια σειρά αποκαλύψεων σχετικά με την επόμενη γενιά της κονσόλας PlayStation η οποία θα ενσωματώνει νέες, προηγμένες τεχνολογίες.
Οι αποκαλύψεις έγιναν από τον επικεφαλής της Sony στις Ηνωμένες Πολιτείες, Mark Cerny, σε αποκλειστική συνέντευξη στην ιστοσελίδα Wired. Η επόμενη γενιά του PlayStation, η οποία παραμένει άγνωστο αν θα ονομαστεί PlayStation 5, θα βασίζεται σε έναν επεξεργαστή προέλευσης AMD και συγκεκριμένα στην τρίτη γενιά των επεξεργαστών Ryzen της εταιρείας. Παράλληλα, η ίδια εταιρεία θα προμηθεύσει την Sony και με τον επεξεργαστή γραφικών ο οποίος θα βασίζεται στο chip Navi.
Οι αναβαθμίσεις σε επίπεδο hardware αναμένεται να προσφέρουν πολύ ανώτερη εμφάνιση στους τίτλους βιντεοπαιχνιδιών σε σχέση με τα σημερινά PlayStation 4 και PlayStation 4 Pro, ηλικίας έξι και τριών ετών αντίστοιχα. Ένα από τα νέα στοιχεία που θα φέρνει ο επεξεργαστής γραφικών Navi είναι και το «ray tracing» δηλαδή μία τεχνολογία που βελτιώνει τα εφέ που σχετίζονται με την φωτεινότητα σε ένα βιντεοπαιχνίδι ή σε μία ταινία που έχει υποστεί επεξεργασία σε υπολογιστή. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Mark Cerny, θα είναι πολύ πιο ρεαλιστικό.
Πρακτικά, η τεχνολογία ray tracing προσομοιώνει την πορεία του φωτός που ταξιδεύει από μια πηγή φωτός σε ένα παιχνίδι, όπως ένας λαμπτήρας, φωτιά ή ο ήλιος, με μεγαλύτερη ακρίβεια από τον συμβατικό φωτισμό των βιντεοπαιχνιδιών. Το αποτέλεσμα είναι πιο ρεαλιστικός φωτισμός, αντανακλάσεις και σκιές σε ένα βιντεοπαιχνίδι.
Το ray tracing, δηλαδή η πιο ρεαλιστική απεικόνιση του φωτισμού, είναι μία τεχνική που χρησιμοποιείται ευρέως τα τελευταία χρόνια στην παραγωγή τηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών ταινιών. Ωστόσο, οι προσπάθειες ενσωμάτωσης στα βιντεοπαιχνίδια έχει ξεκινήσει πολύ πρόσφατα και αυτό γιατί απαιτείται σημαντική επεξεργαστική ισχύς για να προσομοιωθεί ρεαλιστικά η κίνηση του φωτός, ειδικά σε πραγματικό χρόνο και αφού θα πρέπει η κίνηση να ακολουθεί τις όποιες επιλογές στο χειριστήριο του παίκτη.
Άγνωστο παραμένει πώς ακριβώς θα ενσωματώσει την συγκεκριμένη τεχνολογία η Sony αφού το ray tracing έχει παρατηρηθεί ότι όταν εφαρμόζεται για να βελτιώσει τα οπτικά εφέ σε επίπεδο PC gaming προκαλεί μείωση της ομαλότητας των βιντεοπαιχνιδιών. Σε αυτές τις περιπτώσεις αρκετοί gamers συνηθίζουν να χαμηλώνουν τις ρυθμίσεις των γραφικών ώστε να εξασφαλίζεται ομαλή ροή ενώ το ray tracing είναι ενεργοποιημένο. Παράλληλα, οι PC gamers έχουν την δυνατότητα να απενεργοποιούν την λειτουργία εξαρχής.